Veelgestelde vragen (FAQ)

  1. Kan ik lid worden bij Golfbaan Delfland?
    Nee, wij hanteren het Pay and Play concept. Dat betekent eenvoudigweg dat je betaalt voor een rondje golf en verder geen verplichtingen vooraf aangaat. Golfbaan Delfland is dus geen ledenbaan en is er voor iedereen. Niet-golfers zijn bijvoorbeeld van harte welkom in onze gezellige Brasserie met zonnig terras.
  2. Hoe geef ik een adreswijziging door?
    Dit kan heel eenvoudig via info@delflandgolf.nl of via telefoonnummer 015 3807911 (5). Wij wijzigen dit dan direct in onze systemen.
  3. Waar vind ik de routebeschrijving naar Golfbaan Delfland?
    Tijdens de aanleg van de verlengde A4 (2015) is de aanrijroute naar Golfbaan Delfland enkele keren aangepast. De meeste navigatiesystemen zijn hierop nog niet aangepast. Volgt u daarom onze routebeschrijving
    (https://delflandgolf.nl/routebeschrijving/) of gebruik Google Maps.
  4. Hanteert Golfbaan Delfland kledingvoorschriften?
    Golfbaan Delfland vindt kledingvoorschriften en gedragsregels belangrijk. Dat maakt het immers voor iedereen gemakkelijker. Via onderstaande button leest u meer! De folder is natuurlijk ook verkrijgbaar op ons complex (o.a. in Golfshop Delfland). Voor meer informatie: https://delflandgolf.nl/kledingvoorschriften-gedragsregels/
  5. Hoe meld ik mij aan voor de e-Nieuwsbrief?
    Dat kan via de homepage van onze site: https://delflandgolf.nl/over-ons/nieuwsbrief/?email=
    Na aanmelding ontvangt u minimaal een keer per maand het laatste nieuws en de leukste acties van Golfbaan Delfland.
  6. Is er een nieuw maailbeleid rondom de plant- en boomvakken?
    Er is een ander maaibeleid van kracht voor alle plant- en boomvakken! Samen met onze greenkeepers en de lokale vogelaar is er een inventarisatie gemaakt van de boom- en plantvakken in de baan waar de aanwezige vogels en andere dieren kunnen schuilen. Dit zijn over het algemeen vakken die niet in het spel liggen, bijvoorbeeld bij of achter de tee van een hole en bij plaatsen waar bijna nooit ballen komen. Deze vakken zullen per jaar hooguit 1 of 2 keer worden gemaaid om bijvoorbeeld fazanten, egels en andere dieren een onderkomen te geven, wanneer deze uitwijken voor golfers. De andere plant- en boomvakken zullen wat frequenter gemaaid worden zodat u dan weer sneller uw bal kunt terugvinden. Uw bal helemaal uit de richting geslagen in een niet gemaaid plantvak? Beschouw hem dan als verloren, de kans dat u deze terugvindt is nihil en u verstoord de rustplaat van een aantal bewoners van de baan.
  7. Hoe registreer ik een Qualifying-kaart?
    Stap 1: Ga naar http://www.delflandgolf.nl/login en voer
    uw inloggegevens in.

    Stap 2: Klik onder “Handicap” op “Registreer Scores”
    Hier kunt u kiezen voor:
    a. Het invullen van een nieuwe scorekaart, of
    b. Het invullen van een kaart die reeds aangemeld staat

    Stap 3: U klikt de aangemelde Q-kaart aan of kiest voor invoeren
    nieuwe scorekaart, hier vult u alle gegevens in
    (datum, marker, luskeuze, slagen per hole).
    Het systeem berekent uw stablefordpunten.
    Let op! Controleer altijd of uw handicap juist is ingevuld

    Stap 4: De Handicap-commissie controleert de Q-kaart en stuurt
    die elektronisch door naar de NGF.

    De ingevulde Q-kaarten moet u een jaar bewaren. Deze kunnen
    ter controle door de NGF opgevraagd worden.
  8. Hoe zet ik registratie van mijn NGF-pas stop?
    Bij Golfbaan Delfland kunt u geen lid worden (Pay and Play), maar wij kunnen wel uw NGF-(Handicap)registratie verzorgen 9https://delflandgolf.nl/ngf-registratie-2/). Al geregistreerd, maar wilt u opzeggen? Dit kan door een mail te sturen naar registratie@delflandgolf.nl
  9. Waarom staan er zo weinig bomen op de blauwe lus?
    De blauwe lus (C) is door de architect bedoeld als een sterk glooiende baan waar weinig bomen op komen! Door het maaibeleid samen met een diversiteit van grassen krijgt de blauwe lus een andere identiteit dan bijvoorbeeld de rode (A) of de gele (B) lus. Dit noemt met ook wel eens een inland links golfbaan.
  10. Wat gebeurt er met mijn Rittenkaart nu er Rondenkaarten zijn?
    Uw Rittenkaart wordt Rondenkaart en blijft, binnen de geldigheid, gewoon geldig en zal omgezet worden naar een Rondenkaart. Meldt u dit bij de receptie en wij zetten uw Rittenkaart graag om in een Rondenkaart met alle bijpassende voordelen! Zie: https://delflandgolf.nl/delfland-rondenkaarten/. Voor alle informatie en bijbehorende voordelen over de Rondenkaart!
  11. Rotterdamse, Westlandse en Haagse lus? Welke lussen worden hiermee aangeduid?
    Wij merken dat er op bijvoorbeeld golfhorloges weleens gebruik gemaakt wordt van de Rotterdamse, Haagse en Westlandse lus. Wij gebruiken deze termen echter niet, maar er wordt bedoeld: Rood/A/Rotterdamse lus, Geel/B/Westlandse lus, Blauw/C/Haagse lus. Excuses voor het ongemak. Wij zijn natuurlijk in contact met deze bedrijven om deze verwarrende teksten in de toekomst te voorkomen.
  12. Waarom zitten de starttijden zo dicht op elkaar?
    Wij hanteren op de Championship Course voor 2-ballen een marge van 7 minuten, ruim voldoende volgens ons. Ontstaan er toch problemen, dan kan het zijn dat golfers te vroeg gestart zijn. Houd u alstublieft altijd aan de officiële starttijd! Kunt u geen aansluiting houden, bijvoorbeeld door het zoeken naar ballen, verleen dan achterop komende golfers voorrang. Komt u er zelf even niet meer uit, roep dan telefonisch de hulp in van onze Marshal, u vindt zijn/haar telefoonnummer op uw scorekaart.
  13. Waarom is er geen verlichting op de puttinggreen?
    Onze puttinggreen is een van de meest belaste greens van Delfland. Omdat deze green ook in de winter op 6 mm gemaaid is, blijft het gras natuurlijk zeer kwetsbaar. Als een green in de avond verlicht zou worden, wil het gras (boven de 12 graden ) blijven groeien en dat is niet bevorderlijk! Op deze manier kweek je een zwakke grasmat.
    U begrijpt dat deze green rust nodig heeft en dit niet krijgt als we de green ook nog eens gaan verlichten! Vandaar onze keuze om dit niet te doen.