Veelgestelde vragen (FAQ)

  1. Zijn jullie open in verband met de coronacrisis?
    Jazeker! Iedereen is - onder voorzorgsmaatregelen - van harte welkom voor een rondje golf. Brasserie Delfland is helaas gesloten. Starttijd reserveren? Dat gaat het snelst via https://delflandgolf.nl/online-reserveren/ of via de Delfland App.

  2. Wat zijn de geldende coronamaatregelen op Golfbaan Delfland?
    Via https://delflandgolf.nl/corona-maatregelen-voor-golfers/ vindt u alle geldende voorzorgsmaatregelen/coronaregels voor de individuele golfer.
  3. Hanteren jullie sancties bij overtreding van de coronamaatregelen?
    Jazeker, want alleen samen kunnen wij ervoor blijven zorgen dat er veilig en verantwoord gegolfd kan blijven worden. Afhankelijk van de aard en de omstandigheden van de overtreding zal de directie passende maatregelen nemen. Dit kan variëren van een waarschuwing, tot verwijdering uit de baan, een schorsing voor een korte periode (bijvoorbeeld 4 weken) of zelfs een schorsing voor een langere periode (bijvoorbeeld 1 jaar).
  4. Is de baan qualifying?
    De baan is qualifying als dit is aangegeven bij de baanstatus, bijvoorbeeld op onze website.
  5. Moet je reserveren voor de Driving Range en andere oefenfaciliteiten?
    U hoeft niet te reserveren. Houdt wel rekening met anderen en houd anderhalve meter afstand. Veel plezier met oefenen!
  6. Hoe kan ik een golfles reserveren?
    Via https://delflandgolf.igolfinstructor.com/academy/view#/academy kunt u online een les reserveren. Golfacademy Delfland is telefonisch bereikbaar via 015 3807911 (4).
  7. Hoe lang van tevoren kan ik een starttijd reserveren?
    U kunt bij Golfbaan Delfland 2 weken van tevoren een starttijd reserveren. Dit kan online, telefonisch en via de Delfland App.
  8. Kan ik lid worden bij Golfbaan Delfland?
    Nee, wij hanteren het Pay and Play concept. Dat betekent eenvoudigweg dat je betaalt voor een rondje golf en verder geen verplichtingen vooraf aangaat. Golfbaan Delfland is dus geen ledenbaan en is er voor iedereen. Het is wel mogelijk om een Rondenkaart of Delfland Unlimited te kopen waardoor u vaker en voordeliger kunt spelen.
  9. Waar vind ik de openingstijden?
    Onze openingstijden zijn te vinden op: https://delflandgolf.nl/over-ons/openingstijden/. Wij zijn 363 dagen per jaar open en passen onze openingstijden aan het seizoen aan. Op de homepage in de footer vindt u altijd de meest actuele openingstijden.
  10. Wat zijn jullie greenfee-tarieven?
    De actuele greenfee-tarieven, vind je via: https://delflandgolf.nl/tarieven-2019-2020/
  11. Hoe reserveer ik een starttijd en wat zijn jullie reserverings- en annuleringsregels?
    Starttijd:
    1. Via de Delfland App. Download hem nu in App Store of via Google Play Store
    2. Telefonisch via 015 3807911 (optie 1)
    3. Via 'Mijn Delfland'

    Reserverings- en annulerinsgregels:
    https://delflandgolf.nl/reserverings-en-annuleringsregels/
  12. Ik heb mijn NGF-(Handicap)registratie via Delfland. Ik heb gekozen voor het fysieke, plastic pasje. Wanneer ontvang ik deze per post?
    Uw fysieke NGF pasje ontvangt u medio februari.
  13. Ik heb gekozen voor een digitale NGF pas, maar hoe maak ik een account aan in de Golf.nl App?
    - Download de App Golf.nl en open de applicatie
    - Selecteer ‘Account aanmaken’ in het beginscherm
    - Voer het NGF-nummer in (cijferreeks na de schuine streep op voorzijde huidige NGF-pas)
    - Voer barcode nummer in (op achterzijde huidige NGF-pas)
    - Geef e-mailadres in waarmee u wilt inloggen en klik op ‘verder’
    - Kies een wachtwoord en klik op ‘verder’
    Vervolgens ziet u bij ‘profiel’ uw digitale NGF-pas. Zorg dat u deze bij u heeft als u komt golfen. Wij kunnen er altijd naar vragen.

    Problemen/vragen bij het aanmaken van een account. Mail naar app@golf.nl of bel eventueel met
    030-2426370. Medewerkers van de Nederlandse Golf Federatie zijn u graag van dienst. 
  14. Hoe beëindig ik mijn NGF-(Handicap)registratie via Delfland?
    Opzeggen kan door een mail te sturen naar registratie@delflandgolf.nl
  15. Waar vind ik de routebeschrijving naar Golfbaan Delfland?
    Die vindt u op: https://delflandgolf.nl/routebeschrijving/
  16. Hoe bereik ik een Marshal voor assistentie in de baan?
    Onze Marshals zijn stuk voor stuk professionele vrijwilligers die o.a. zorgen voor een betere doorstroming in de baan. Ook kunnen zij tijdens uw verblijf in de baan assistentie verlenen. Marshal nodig? Bel 06 81730925 of 06 81730936
  17. Wat is het noodnummer in geval van ongeluk of calamiteit in de baan?
    Uitsluitend als er sprake is van een (levensgbedreigende) noodsituatie in de baan, belt u met ons noodnummer: 015 3807913. Voor alle overige meldingen/vragen kunt u bellen met onze caddiemaster op 015 3807911 (optie 1) of dienstdoende Marshal op 06 81730925 of 06 81730936.
  18. Waarvoor dient 'Mijn Delfland'?
    Iedereen kan gratis een account aanmaken op 'Mijn Delfland' (rechtsboven op homepage van onze website). De eerste keer dien je je te registreren en iedere volgende keer kun je inloggen met de gegevens die je bij het registreren hebt aangemaakt.
    Waar dient het voor? O.a. voor het reserveren van starttijden, het indienen van een Q-kaart, een overzicht van uw Handicap-ontwikkeling en voor het aanmelden voor ons 55+ Toernooi. Voor alle overige wedstrijden gebruiken wij een online formulier gekoppeld aan de wedstrijd (zie wedstrijdkalender of evenementen op site).
  19. Hoe registreer ik een Qualifying-kaart?
    Stap 1: Ga naar http://www.delflandgolf.nl/login en voer
    uw inloggegevens in.

    Stap 2: Klik onder “Handicap” op “Registreer Scores”
    Hier kunt u kiezen voor:
    a. Het invullen van een nieuwe scorekaart, of
    b. Het invullen van een kaart die reeds aangemeld staat

    Stap 3: U klikt de aangemelde Q-kaart aan of kiest voor invoeren
    nieuwe scorekaart, hier vult u alle gegevens in
    (datum, marker, luskeuze, slagen per hole).
    Het systeem berekent uw stablefordpunten.
    Let op! Controleer altijd of uw handicap juist is ingevuld

    Stap 4: De Handicap-commissie controleert de Q-kaart en stuurt
    die elektronisch door naar de NGF.

    De ingevulde Q-kaarten moet u een jaar bewaren. Deze kunnen
    ter controle door de NGF opgevraagd worden.

    Bovenstaande is ook te vinden via: https://delflandgolf.nl/qualifying-kaart/

  20. Hoe geef ik een adreswijziging door?
    Dit kan heel eenvoudig via 'Neem Contact met ons op' onder 'Contact' op onze site . Wij wijzigen dit dan direct in onze systemen.
    https://delflandgolf.nl/neem-contact-op
  21. Hanteert Golfbaan Delfland kledingvoorschriften?
    Golfbaan Delfland vindt kledingvoorschriften en gedragsregels belangrijk. Dat maakt het immers voor iedereen gemakkelijker. Kijk hier voor de kledingvoorschriften: https://delflandgolf.nl/kledingvoorschriften-gedragsregels/
  22. Hoe meld ik mij aan voor de e-Nieuwsbrief?
    Dat kan via de homepage van onze site: https://delflandgolf.nl/over-ons/nieuwsbrief/?email=
    Na aanmelding ontvangt u minimaal een keer per maand het laatste nieuws en de leukste acties van Golfbaan Delfland. Let op: na aanmelding ontvangt u van ons een bevestiging met hierin een link die u dient te gebruiken om uw aanmelding definitief te maken (opt-in). Pas als deze laatste stap ook gedaan is, staat u op onze mailinglijst. Wij hebben bewust voor deze aanpak gekozen om zo uw privacy te waarborgen en er zeker van te zijn dat u ook echt onze Nieuwsbrief wilt ontvangen.
  23. Is er een nieuw maailbeleid rondom de plant- en boomvakken?
    Er is een ander maaibeleid van kracht voor alle plant- en boomvakken! Samen met onze greenkeepers en de lokale vogelaar is er een inventarisatie gemaakt van de boom- en plantvakken in de baan waar de aanwezige vogels en andere dieren kunnen schuilen. Dit zijn over het algemeen vakken die niet in het spel liggen, bijvoorbeeld bij of achter de tee van een hole en bij plaatsen waar bijna nooit ballen komen. Deze vakken zullen per jaar hooguit 1 of 2 keer worden gemaaid om bijvoorbeeld fazanten, egels en andere dieren een onderkomen te geven, wanneer deze uitwijken voor golfers. De andere plant- en boomvakken zullen wat frequenter gemaaid worden zodat u dan weer sneller uw bal kunt terugvinden. Uw bal helemaal uit de richting geslagen in een niet gemaaid plantvak? Beschouw hem dan als verloren, de kans dat u deze terugvindt is nihil en u verstoord de rustplaat van een aantal bewoners van de baan.
  24. Waarom staan er zo weinig bomen op de Blauwe lus?
    De Blauwe lus (C) is door de architect bedoeld als een sterk glooiende baan waar weinig bomen op komen! Door het maaibeleid samen met een diversiteit van grassen krijgt de blauwe lus een andere identiteit dan bijvoorbeeld de rode (A) of de gele (B) lus. Dit noemt met ook wel eens een inland links golfbaan.
  25. Waarom zitten de starttijden zo dicht op elkaar?
    Wij hanteren op de Championship Course voor 2-ballen een interval van 8 minuten, ruim voldoende volgens ons. Ontstaan er toch problemen, dan kan het zijn dat golfers te vroeg gestart zijn. Houd u alstublieft altijd aan de officiële starttijd! Kunt u geen aansluiting houden, bijvoorbeeld door het zoeken naar ballen, verleen dan achterop komende golfers voorrang. Komt u er zelf even niet meer uit, roep dan telefonisch de hulp in van onze Marshal, u vindt zijn/haar telefoonnummer op uw scorekaart.
  26. Wat is Ready Golf? (voor een sneller rondje golf)
    Ready Golf betekent dat je speelt zodra je klaar bent om te spelen, mits het veilig is. Het gaat er niet om wie het verst van de hole is, het gaat er om wie als eerste kan spelen. Het is bedoeld voor strokeplay of stableford, niet voor matchplay, en om het spel te versnellen. Een ronde ready golf gaat enorm veel sneller dan een ronde met spelers die steeds wachten op een slag van de speler die het verst van de hole ligt. Meer informatie op onze site: https://delflandgolf.nl/ready-golf-sneller-rondje/