Veelgestelde vragen (FAQ)

  1. Is de baan qualifying?
    De baan is qualifying als dit is aangegeven bij de baanstatus, bijvoorbeeld op onze website.
  2. Moet je reserveren voor de Driving Range en andere oefenfaciliteiten?
    Je hoeft niet te reserveren en je kunt gebruikmaken van de meest uitgebreide oefenfaciliteiten van de randstad.

    Veel plezier met oefenen!
  3. Hoe kan ik een golfles reserveren?
    Via https://delflandgolf.igolfinstructor.com/academy/view#/academy kun je online een les reserveren. Golfacademy Delfland is telefonisch bereikbaar via 015 3807911 (4).
  4. Kan ik lid worden bij Golfbaan Delfland?
    Nee, wij hanteren het Pay and Play concept. Dat betekent eenvoudigweg dat je betaalt voor een rondje golf en verder geen verplichtingen vooraf aangaat. Golfbaan Delfland is dus geen ledenbaan en is er voor iedereen.

    Het is wel mogelijk om een Rondenkaart of Delfland Unlimited te kopen waardoor je vaker en voordeliger kunt spelen.
  5. Waar vind ik de openingstijden?
    Onze openingstijden zijn te vinden op: https://delflandgolf.nl/over-ons/openingstijden/.

    Wij zijn 364 dagen per jaar open en passen onze openingstijden aan het seizoen aan. Op de homepage in de footer vind je altijd de meest actuele openingstijden.
  6. Ik heb een digitale NGF pas, maar hoe maak ik een account aan in de Golf.nl App?
    - Download de App Golf.nl en open de applicatie
    - Selecteer ‘Account aanmaken’ in het beginscherm
    - Voer het GSN-nummer in (cijferreeks na de schuine streep op je digitale NGF-pas)
    - Voer barcode nummer in (op achterzijde huidige NGF-pas)
    - Geef e-mailadres in waarmee je wilt inloggen en klik op ‘verder’
    - Kies een wachtwoord en klik op ‘verder’

    Vervolgens zie je bij ‘profiel’ jouw digitale NGF-pas. Zorg dat je deze bij je hebt als je komt golfen. Wij kunnen er altijd naar vragen.

    Problemen/vragen bij het aanmaken van een account. Mail naar app@golf.nl of bel eventueel met
    030-2426370. Medewerkers van de Nederlandse Golf Federatie zijn jou graag van dienst. 
  7. Overstappen NGF Registratie
    Heb je momenteel elders een NGF registratie en je wilt overstappen? Dan kunt je jouw registratie op 2 manieren regelen. Je dient wel eerst zelf uw lopende registratie bij een andere golfbaan/golfclub op te zeggen.
    1. Kom langs bij onze receptie met een kopie van jouw NGF pas. Bij de receptie kun je het formulier invullen en jouw bijdrage betalen.
    2. Klik op onderstaande button en vul het formulier in. Upload een kopie van jouw huidige NGF pas (Registratie is alleen mogelijk als op uw huidige digitale pas Handicapbewijs of Baanpermissie staat). Je kunt dan direct online betalen.
    3. Na de ontvangst en verwerking van de betaling ontvang je van ons een mail met de instructie om jouw digitale pas zichtbaar te maken in de GOLF.NL app.
  8. Hoe beëindig ik mijn NGF-(Handicap)registratie via Delfland?
    Opzeggen kan door een mail te sturen naar registratie@delflandgolf.nl
  9. Hoe bereik ik een Marshal voor assistentie in de baan?
    Onze Marshals zijn stuk voor stuk professionele vrijwilligers die o.a. zorgen voor een betere doorstroming in de baan. Ook kunnen zij tijdens uw verblijf in de baan assistentie verlenen. Marshal nodig? Bel 06 81730925 of 06 81730936
  10. Wat is het noodnummer in geval van ongeluk of calamiteit in de baan?
    Uitsluitend als er sprake is van een (levensgbedreigende) noodsituatie in de baan, belt u met ons noodnummer: 015 3807913. Voor alle overige meldingen/vragen kunt u bellen met onze caddiemaster op 015 3807911 (optie 1) of dienstdoende Marshal op 06 81730925 of 06 81730936.
  11. Waarvoor dient 'Mijn Delfland'?
    Iedereen kan gratis een account aanmaken op 'Mijn Delfland' (rechtsboven op homepage van onze website). De eerste keer dien je je te registreren en iedere volgende keer kun je inloggen met de gegevens die je bij het registreren hebt aangemaakt.

    Waar dient het voor? O.a. voor het reserveren van starttijden, het indienen van een Q-kaart, een overzicht van uw Handicap-ontwikkeling en voor het aanmelden voor ons 55+ Toernooi. Voor alle overige wedstrijden gebruiken wij een online formulier gekoppeld aan de wedstrijd (zie wedstrijdkalender of evenementen op site).
  12. Hoe registreer ik een Qualifying-kaart?
    Stap 1: Ga naar http://www.delflandgolf.nl/login en voer
    uw inloggegevens in.

    Stap 2: Klik onder “Handicap” op “Registreer Scores”
    Hier kunt u kiezen voor:
    a. Het invullen van een nieuwe scorekaart, of
    b. Het invullen van een kaart die reeds aangemeld staat

    Stap 3: U klikt de aangemelde Q-kaart aan of kiest voor invoeren
    nieuwe scorekaart, hier vult u alle gegevens in
    (datum, marker, luskeuze, slagen per hole).
    Het systeem berekent uw stablefordpunten.
    Let op! Controleer altijd of uw handicap juist is ingevuld

    Stap 4: De Handicap-commissie controleert de Q-kaart en stuurt
    die elektronisch door naar de NGF.

    De ingevulde Q-kaarten moet u een jaar bewaren. Deze kunnen
    ter controle door de NGF opgevraagd worden.

    Bovenstaande is ook te vinden via: https://delflandgolf.nl/qualifying-kaart/

  13. Hoe geef ik een adreswijziging door?
    Dit kan heel eenvoudig via 'Neem Contact met ons op' onder 'Contact' op onze site . Wij wijzigen dit dan direct in onze systemen.
    https://delflandgolf.nl/neem-contact-op
  14. Hanteert Golfbaan Delfland kledingvoorschriften?
    Golfbaan Delfland vindt kledingvoorschriften en gedragsregels belangrijk. Dat maakt het immers voor iedereen gemakkelijker. Kijk hier voor de kledingvoorschriften: https://delflandgolf.nl/kledingvoorschriften-gedragsregels/
  15. Hoe meld ik mij aan voor de e-Nieuwsbrief?
    Dat kan via de homepage van onze site: https://delflandgolf.nl/over-ons/nieuwsbrief/?email=
    Na aanmelding ontvangt u minimaal een keer per maand het laatste nieuws en de leukste acties van Golfbaan Delfland. Let op: na aanmelding ontvangt u van ons een bevestiging met hierin een link die u dient te gebruiken om uw aanmelding definitief te maken (opt-in). Pas als deze laatste stap ook gedaan is, staat u op onze mailinglijst. Wij hebben bewust voor deze aanpak gekozen om zo uw privacy te waarborgen en er zeker van te zijn dat u ook echt onze Nieuwsbrief wilt ontvangen.
  16. Wat is Ready Golf? (voor een sneller rondje golf)
    Ready Golf betekent dat je speelt zodra je klaar bent om te spelen, mits het veilig is. Het gaat er niet om wie het verst van de hole is, het gaat er om wie als eerste kan spelen. Het is bedoeld voor strokeplay of stableford, niet voor matchplay, en om het spel te versnellen. Een ronde ready golf gaat enorm veel sneller dan een ronde met spelers die steeds wachten op een slag van de speler die het verst van de hole ligt. Meer informatie op onze site: https://delflandgolf.nl/ready-golf-sneller-rondje/
  17. Mist op Golfbaan Delfland
    Bij mist kan het wel eens lastig zijn om de bal te zien. De onderstaande regels treden dan in werking:

    • Zie je het boothuis op de drivingrange niet meer dan mag er niet meer gespeeld worden.
    Alle lussen op Golfbaan Delfland worden tijdelijk gesloten.

    • Alle tijden vervallen dan tot het moment dat we het boothuis weer kunnen zien.

    • Het kan ook zo zijn dat de mist gedurende de ochtend dikker wordt. Zie je dan op een gegeven
    moment ook het boothuis niet meer, dan wordt er vanaf dat moment gestopt met spelen. Gasten die
    in de baan zijn worden verzocht de baan te verlaten. Tevens komen alle starttijden die dan nog
    volgen te vervallen.

    • Wij schuiven geen starttijden op. Heb je een starttijd om 08.00 uur betekent dat niet dat we hem naar 09.00 verplaatsen. De starttijd vervalt helaas. We kunnen de starttijd eventueel verplaatsen naar een andere beschikbare plek. Is die er niet dan houdt het helaas op.

    • Op de website zal bij “Baanstatus” worden aangegeven :
    “Baan tijdelijk gesloten wegens mist”.
  18. Mijn pas is niet meer zichtbaar in de Golf.nl app, wat nu?
    Dit komt waarschijnlijk omdat u uw registratie niet heeft betaald. U dient zich daarom opnieuw aan te melden. Dit kan onder het kopje ‘Overstappen NGF Registratie’. https://delflandgolf.nl/ngf-registratie/
  19. Ik heb geen smartphone, hoe kan ik dan een digitale pas gebruiken?
    U kunt op de computer inloggen op golf.nl. Als u bent ingelogd klikt u rechtsboven op de pagina op uw naam en dan op profiel. Hier ziet u uw digitale NGF-pas. Deze kunt u uitprinten en meenemen naar de golfbaan.